Sandoz Markası
Sandoz markası kalitenin damgasıdır ve dünya çapında sağlık meslek mensupları onu kaliteli ve ekonomik tedavilerin bir sembolü olarak görürler. Sandoz Novartis Grubunun bir divizyonu ve eşdeğer ilaçlar ve biyobenzerlerde global bir liderdir. Novartis 2003 yılında tüm eşdeğer ilaçlar işini köklü bir geçmişe sahip tek global markası olan Sandoz’un çatısı altında birleştirdiği zaman kurulmuştur. O günden beri Sandoz 10 milyar USD’ı geçen yıllık satışları ile dünyada önde gelen eşdeğer ilaç firması haline gelmiştir.
Sandoz markası kalitenin damgasıdır ve dünya çapında sağlık meslek mensupları onu kaliteli ve ekonomik tedavilerin bir sembolü olarak görürler. Temeli 1886’da İsviçre’nin Basel kentinde kurulan küçük bir kimya şirketine dayanır. İlk kurulduğunda adı Kern & Sandoz olan şirket boya üretimine odaklanmıştır. Yine de on yıl içerisinde bir ateş kontrol ajanı olan ilk etkin maddesi antipirini üretmiştir. 1917’de şirket ilk ilaç departmanını kurmuş ve 1929’da modern kalsiyum tedavisinin temelini oluşturan Kalsiyum Sandoz tanıtılmıştır. Kalsiyum Sandoz kendisini şirketin en çok bilinen ürünlerinden biri haline getirmiştir ve halen Sandoz portföyünde temsil edilmektedir.
Sandoz’un global öncü olan antienfektif ve biyobenzer işlerinin temeli 1940 ve 1950’lerde Biochemie’de yapılan işlere dayanmaktadır.
1939 yılında Kern & Sandoz yaklaşık 60 yıl boyunca faaliyet yürüttüğü Sandoz Ltd. ismini almıştır. Bu esnada 1946’da sınırın öteki tarafındaki savaş sonrası Avusturya’sında kıtlığı çekilen ve ülke halkının acilen ihtiyaç duyduğu penisilini üretmek ve tedarik etmek üzere Biochemie adında bir şirket kurulmuştur. Biochemie’den iki araştırmacı ilk defa asite dayanıklı penisilini keşfetmişlerdir ki bu penisilinin ağız yoluyla da alınabileceği anlamına gelmektedir. Bu keşif şirketin daha da gelişip hızla büyümesini sağlamıştır. Sandoz 1963’te biyoteknoloji temeline dayalı geniş çaplı antibiyotik ve etkin madde üretimini başlatmak üzere Biochemie GmbH’ı satın almıştır. Bugün de Sandoz portföyü sırasıyla biyobenzerler ve jenerik antibiyotiklerdeki global pozisyonları sayesinde itici bir güç olmaya devam etmektedir. Sandoz halen dünyanın en büyük ikinci antibiyotik üreticisidir.
20. yüzyıl boyunca Sandoz markası istikrarlı olarak büyümüş ve uluslararası çapta tanınır hale gelmiştir. 1996’daki Sandoz ve Ciba-Geigy birleşmesi Novartis’in yaratılmasına öncülük etmiştir. Sandoz markası birkaç yıl boyunca pasif kalmış ancak isminin tanınırlığından bir şey kaybetmemiştir ve Novartis 2003’te global jenerik işlerini tek bir marka altında birleştirince Sandoz yeniden tesis edilmiştir.
19. yüzyılda Basel’deki kökenlerine dayanarak Sandoz markası jenerik ilaçlar ve biyobenzerler alanında global lider haline gelmiştir. Bugün, Novartis Grubunun bir divizyonu olarak oldukça geniş bir tedavi aralığını kapsayan yaklaşık 1.000 molekül sunmaktayız. 2015’te ürünlerimiz yaklaşık 500 milyon hastaya ulaşmıştır ve amacımız 1 milyar kişiye ulaşmaktır.
İlgili bağlantılar
Novartis Office Locations
Novartis businesses and research teams operate worldwide.