Yaklaşımımız
Stratejik Yönlendirme ve Sorumluluk
2008’den bu yana Global Çeşitlilik & Dahiliyet Konseyi Sandoz’un çeşitlilik ve dahiliyet konusunda yol gösterici bir güçtür ve çok çeşitli yeteneklere, kapsayıcı bir kültür inşa etmeye ve yeteri kadar hizmet alamayan çeşitli hastalara hizmet etmek için pazarlama fırsatları belirlemeye yöneliktir. Global Çeşitlilik & Dahiliyet Konseyi; iş dünyasında çeşitliliğin savunulmasını sözlü ifadeye dökerek en önemli liderlik, işe alım, eğitim, rehberlik ve çeşitlilik programlarımız arasından bazılarında hem global hem de önemli bazı pazarlar düzeyinde hızlı bir başlangıç yapmamıza yardımcı olmaktadır.
Global Çeşitlilik & Dahiliyet Konseyinin yarattığı momentumun temeli üzerine çalışmalarımızı katarak birçok önemli pazarımızda Çeşitlilik & Dahiliyet Konseyleri ağı oluşturduk. Kendi Ülke Müdürlerinin desteği ile bu konseyler çeşitlilik inisiyatiflerini uygulamak amacıyla lokal olarak çalışmaktadır ve uygulamalarımızın çalışanlarımız ve hastalarımızın menfaatlerine olmasını temin etmektedir.
Çeşitlilik yönündeki ilerlemelerimizi ölçmek üzere, hırslı hedefler içeren global ve lokal ülke skor kartları geliştirerek bu çabaların başarısından her bir Ülke Müdürünü sorumlu tuttuk.
En İyi Olmak En İyileri Aramıza Katmayı Gerektirir
Vizyonumuz; çeşitliliğe değer veren, kapsayıcı ve yüksek performanslı bir ortamın tohumlarını atarak en önde gelen jenerik şirket olmaktır. Stratejimiz; faaliyet gösterdiğimiz 160 ülkeden gelen, gerçekten çok farklı özgeçmişlere sahip ve yetenekli adaylardan oluşan bir insan kaynağı yaratmak üzere dünya genelindeki işe alım çabalarımızı kaldıraç etkisiyle güçlendirmektir. Çok çeşitli yetenekleri bünyemize çekebilmek ve bünyemizde tutabilmek, global yetenek savaşında rekabet açısından bizi en ileri seviyelere taşımaktadır.
Tam Potansiyellerine Ulaşmaları İçin Çalışanlarımızı Güçlendirmek
Sadece en iyi çalışanları bulmakla yetinmek istemiyoruz, tüm çalışanlarımızın kendi tam potansiyellerine ulaşmak için gereksinim duydukları rehberliğin ve kaynakların sağlandığından da emin olmak istiyoruz. Bu yolculuklarında çalışanlarımızı desteklemek amacıyla liderlik geliştirme inisiyatifleri oluşturduk. 2010 yılında, yeni nesil liderler yetiştirmek üzere sürekli liderlik eğitimi sağlayan Sandoz Liderlik Deneyimi programını lanse ettik. 2011 yılında, kadın insan kaynaklarımızı tanımlayıp geliştiren Sandoz’da Kadınlar (Women @ Sandoz) liderlik programını lanse ettik.
Profesyonel ilişkiler kurmak üzere her seviyedeki kadın çalışanlarımıza kariyer gelişim desteği ve araçları sunan Global Lider Kadınlar adlı yeni çalışan ağımızın duyurusunu yakın zaman önce yaptık.
Kapsayıcı bir Kültürün İnşası – Kurumsal bir Öncelik ve Kişisel Sorumluluk
Dünya genelindeki hastalar için fiyatları makul ve erişilebilir ilaçlar sağlama hedefimizi gerçekleştirebilmek için, Sandoz her bir çalışanının katılımını istemektedir. Böylece tüm çalışanların, iş arkadaşlarının rehberlik, işe alım ve desteklenme süreçlerine katılması beklenmektedir. Ayrıca, en yeni çalışandan en kıdemlisine, tüm çalışanlar birbirlerine onurlu ve saygılı davranmakla yükümlüdür. Bu amaçla, yüksek performans kültürümüzü inşa ederek sürdürebilmemizde kapsayıcı yönetim tarzının önemine odaklanan bir program olan Kapsayıcı Liderlik eğitimini geliştirdik.
Eğitime ilaveten; üç ayda bir yayımlanan Çeşitlilik & Dahiliyet Bültenimiz, Connect isimli çalışan dergimiz ve global Townhall toplantılarımız vasıtasıyla çeşitlilik ve dahiliyet konularında farkında yaratmaya ve teşvik edici olmaya odaklandık. 2011 yılından beri dünyanın her yerindeki programlarımıza ve inisiyatiflerimize ışık tutan global Çeşitlilik & Dahiliyet Yıllık Raporumuzu düzenlemekteyiz. Son olarak ise, 2008 yılından beri Sandoz Geleneksel Çeşitlilik & Dahiliyet Ödülleri vasıtasıyla Çeşitlilik & Dahiliyet konusundaki başarıları taçlandırmaktayız. Bu ödüller, çeşitliliğe ve dahiliyete yönelik bir ortamı teşvik edici önemli katkılarda bulunan bir ekibe ve kişiye verilmektedir.
Pazarda çeşitliliği artırarak iş hedeflerini yükseltmek
Hasta gruplarımızı ve bu grupların çeşitli gereksinimlerini anlamaya kaynak yatırımı yaparak, Sandoz global olarak hastaların yüksek kaliteli ve fiyatı makul ilaçlara erişimini artırmak misyonunu daha iyi gerçekleştirebilir. Lokal Çeşitlilik & Dahiliyet Pazarlama programları, geleneksel pazar araştırma yöntemlerinin normalde gözden kaçırdığı hasta popülasyonlarına erişmemize yardımcı olmaktadır. Bugüne kadar; Avusturya’da, Belçika’da, Brezilya’da, Kanada’da, Çin’de, Mısır’da, Almanya’da, Hindistan’da, İtalya’da, Rusya’da, Slovenya’da, Güney Afrika’da, Türkiye’de ve Amerika Birleşik Devletleri’nde Çeşitlilik & Dahiliyet programları geliştirdik.
Başarılı olmak için gerekli bilgiye, becerilere ve dünya çapında erişime zaten sahip olduğumuz açık. Şimdiyse, olabilecek en geniş fikir, deneyim ve bakış açısı yelpazesini çizen bir kültür inşa ediyoruz. Önümüze baktığımızda, kurumsal kültürümüzün hedefi kendi çeşitliliğine sıkı sıkıya sarılmak ve başarı için ekibimizin her bir üyesini güçlendirmektir. Paylaştığımız bu bağlılık Sandoz’u gerçekten olabileceğinin en iyisi haline getirecektir.